regulamin
1. Informacje ogólne
- Właścicielem kwiaciarn internetowej Botanika operującej poprzez stronę www.botanikastory.pl zwanego dalej „kwiaciarnią internetową” jest firma Botanika Ewelina Serwiak-Dzwonkowska z siedzibą we Wrocławiu przy ulicy Blacharskiej 8c/2 NIP: 8942817076, zwana dalej „Botanika”.
- Przepisy Regulaminu są zgodne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa dotyczącego ochrony konsumentów, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego i Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Warunkiem korzystania z usług kwiaciarni internetowej jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje na terenie Polski. Warunki sprzedaży poza terenem Polski ustalane są indywidualnie.
2. Oferta
- Kwiaciarnia internetowa Botanika oferuje dwa rodzaje produktów:
- Bukiety z kwiatów ciętych wykonanych na zamówienie z jednorazową dostawą na terenie Wrocławia i okolic (brak możliwości odbioru osobistego). Inne produkty florystyczne oraz usługi florystyczne, takie jak np. bukiety ślubne, wiązanki pogrzebowe, usługa dekoracji kwiatowej ślubów i innych okazji są w ofercie firmy Botanika po kontakcie indywidualnym (brak możliwości zamówienia przez stronę internetową).
- Subskrypcja kwiatowa, czyli cykliczne dostawy gotowych bukietów ze świeżych kwiatów ciętych na wskazany w formularzu adres w dwóch opcjach do wyboru:
- Subskypcja kwiatowa na czas nieokreślony z comiesięczną automatyczną płatnością opisaną w punkcie 2
- Subskrypcja kwiatowa na czas określony z płatnością z góry za wszystkie dostawy (prepaid)
- Bukiety z kwiatów ciętych z jednorazową dostawą:
- Kwiaciarnia internetowa Botanika oferuje bukiety z kwiatów ciętych w 5 rozmiarach.
- Zdjęcia bukietów są poglądowe i przedstawiają wygląd bukietu w przybliżonym rozmiarze oraz jego styl – bukiet mieszany z różnego rodzaju kwiatów w naturalnym, polnym charakterze. Kolorystyka bukietów jest zmienna (każdego tygodnia inna paleta barw). Klient może dowiedzieć o akutalnej kolorystyce na dany tydzień z informacji na oficicjalnym profilu firmy na social mediach (instagram, facebook: @botanikastory) lub poprzez kontakt telefoniczny. Botanika nie bierze odpowiedzialności za różnice w kolorystyce wynikające z cech monitora Kupującego.
- Botanika gwarantuje tylko świeże kwiaty w bukiecie, zapewniając o ich trwałości minimum 3-5 dni (a często dłużej) przy odpowiedniej pielęgnacji. Wraz z bukietem klient otrzymuje instrukcję pielęgnacji kwiatów oraz odżywkę.
- Dobór kwiatów zmienia się każdego tygodnia. Kwiaciarnia internetowa Botanika bardzo docenia sezonowość, dlatego wybór materiału kwiatowego zarówno pod względem rodzaju jak i kolorystyki jest podyktowany porami roku i nimi inspirowany.
- Aby dokonać zakupu bukietu klient wybiera rozmiar bukietu (nie ma możliwości sprecyzowania rodzaju lub kolorystyki), a następnie wypełnia formularz (akceptując politykę prywatności oraz regulamin sklepu) i podaje swoje dane kontaktowe (imię, numer kontaktowy oraz adres email). Kwiaciarnia internetowa Botanika realizuje również dostawy do osób trzecich – bukiety zamawiane przez daną osobę dla kogoś innego. W takim przypadku niezbędne jest sprecyzowanie dla kogo jest bukiet poprzez podanie imienia tej osoby, numeru kontaktowego, a następnie adresu dostawy oraz terminu dostawy. Jeśli klient życzy sobie dodanie wiadomości dla odbiorcy bukietu jest zobowiązany napisać wiadomość w odpowiednim polu w formularzu. Jeśli bukiet ma zostać wysłany anonimowo to klient jest zobowiązany zaznaczenie okienka z treścią 'wyślij bukiet anonimowo’ w formularzu. Jeśli to okienko nie zostanie zaznaczone to kwiaciarnia internetowa Botanika ma prawo poinformować osobę obdarowaną od kogo jest bukiet.
- Ze względu na logistykę nie ma możliwości zamówienia bukietu na ten sam dzień w kwiaciarni internetowej. Taka możliwość jednak istnieje poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny z kwiaciarnią internetową Botanika. Aby zamówić bukiet z dostawą tego samego dnia należy zadzwonić pod numer: 536 910 888 w celu ustalenia szczegółów.
- Jeśli klient życzy sobie wystawienie faktury do zamówienia jest zobowiązany zaznaczenie tego w formularzu oraz podanie danych do wystawienia faktury. Brak wypełnienia danych w formularzu skutkuje brakiem możliwości wystawienia faktury. Zostanie wtedy wystawiony paragon fiskalny.
- Dostawa bukietów jest realizowana na terenie Wrocławia i najbliższych okolic według zamieszczonej w formularzu taryfy opłat. Kwiaciarnia Botanika podejmuje próbę dostarczenia bukietu we wskazanym dniu oraz przedziale czasowym. W przypadku braku odbioru- nieobecność pod wskazanym adresem kwiaciarnia Botanika podejmie jeszcze jedną próbę dostarczenia bukietu po wcześniejszym kontakcie z osobą zamawiającą jednak może poprosić o dodatkową opłatę za dostawę według stawek podanych w formularzu). W takiej sytuacji Botanika zastrzega sobie prawo do kontaktu również z osobą obdarowaną. Jeżeli po dwóch próbach dostawy bukietu nadal nie ma odbioru to kwiaciarnia Botanika kontaktuje się z osobą zamawiającą i wspólnie ustalają co zrobić z danym bukietem (nie ma możliwości zwrotu bukietu).
- Klient określa przedział czasowy dostawy bukietu, a kwiaciarnia internetowa Botanika jest zobowiązana dostarczyć bukiet w podanym przedziale czasowym. W przypadku utrudnień nie wynikających z organizacji dostawy przez kwiaciarnię internetową Botanika, a wynikających z przyczyn niezależnych (warunki pogodowe, utrudnienia na drodze np. wypadek samochodowy, demostracje itd.) Botanika nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne opóżnienia w dostawie bukietu.
- Po złożeniu zamówienia na bukiet z kwiatów ciętych nie ma możliwości rezygnacji z zamówienia (nawet jeśli nie zostało ono jeszcze zrealizowane) ani możliwości zwrotu zrealizowanego zamówienia ze względu na charakter produktu jakim są kwiaty cięte. W szczególnych przypadkach jest możliwość zmiany adresu dostawy oraz terminu, ale nie dłuższego niż kolejne 24 godziny od daty sugerowanej dostawy. W takim wypadku zmiany należy zgłaszać telefonicznie pod numerem kontaktowym- 536 910 888.
- Botanika ma prawo odmówić realizacji już zamówionego bukietu w sytuacji wystąpienia siły wyższej, jednakże musi poinformować klienta co najmniej 24 godziny przed dostawą bukietu.
3. Subskrypcja kwiatowa
- Kwiaciarnia internetowa Botanika oferuje subskrypcję kwiatową, czyli abonament na kwiaty w dwóch wersjach ( do wyboru przez klienta): 1. subskrypcja z płatnością co miesiąc 2. subskrypcja prepaid . Obie wersje terytorialnie ograniczone są do Wrocławia i powiatu wrocławskiego.
- Obie wersje subskrypcji (z płatnością co miesiąc oraz prepaid) są oferowane w 4 rozmiarach: mini, midi, maxi oraz extra. Rozmiar subskrypcji wybiera się raz. Jeśli klient chce zmienić rozmiar to jest zobowiązany do zakończenia trwającej subskrypcji i zakupu nowej subskrypcji w innym rozmiarze.
- Kwiaciarnia internetowa Botanika oferuje dostawy subskrypcji : midi, maxi i extra gratis. W przypadku subskrypcji mini opłata za każdą dostawę wynosi 10 zł.
- Zdjęcia bukietów subskrypcjyjnych są poglądowe i przedstawiają wygląd bukietu w danym rozmiarze (mini, midi, maxi, extra) w przybliżonym rozmiarze oraz jego stylu – bukiet mieszany z różnego rodzaju kwiatów o naturalnym, polnym charakterze. Kolorystyka bukietów zmienia się co tydzień. Kwiaciarnia internetowa Botanika bardzo docenia sezonowość, dlatego wybór materiału kwiatowego zarówno pod względem rodzaju jak i kolorystyki jest podyktowany porami roku i nimi inspirowany. Botanika nie bierze odpowiedzialności za różnice w kolorystyce wynikające z cech monitora Kupującego.
- Botanika gwarantuje tylko świeże kwiaty w bukiecie, zapewniając o ich trwałości minimum 3-5 dni (a często dłużej) przy odpowiedniej pielęgnacji. Wraz z pierwszym bukietem subskrypcyjnym klient otrzymuje instrukcję pielęgnacji kwiatów oraz odżywki.
- Subskrypcje kwiatowe (subskrypcja z płatnością co miesiąc oraz subskrypcja prepaid) są dostarczane z częstotliwością wybraną przez klienta: 1. co tydzień 2. co dwa tygodnie. Subskrypcje kwiatowe dostarczane są od środy do piątku w określonych przedziałach czasowych, jednak jest możliwość indywidualnego ustalenia dnia i czasu dostawy. W takim przypadku prosimy o bezpośredni kontakt telefoniczny pod numerem 536910888 w celu ustalenia szczegółów. W przypadku dostaw z częstotliwością co dwa tygodnie kwiaciarnia internetowa Botanika informuje w które dokładnie tygodnie będą odbywały się dostawy subskrypcji.
- Subskrypcje kwiatowe są dostarczane według wcześniej ustalonych dni w tygodniu i przedziałów czasowych. Klient wybiera preferowany dzień dostawy ( środa, czwartek, piątek) oraz preferowane godziny dostawy jednak kwiaciarnia internetowa Botanika ma prowo do poproszenia klienta o zmianę dnia i czasu tylko ze względu na optymalizację dostaw na terenie Wrocławia. Klient nie ma obowiązku przyjmowania prośby i może pozostać przy swoim wyborze. Podczas dostawy nie jest wymagana obecność w domu. Jeśli klient życzy sobie dostawę kwiatów w czasie nieobecności to jest zobowiązany do określenia dokładnego miejsca zostawienia kwiatów. Kwiaciarnia internetowa Botanika zobowiązuje się do pozostawienia kwiatów odpowiednio zabezpieczonych (woda) tak, aby bukiet nie uległ zniszczeniu. W przypadku zostawienia bukietu bez bezpośredniego odbioru kwiaciarnia internetowa Botanika wysyła zdjęcie pozostawionego bukietu do osoby zamawiającej subskrypcję. Kwiaciarnia Botanika nie bierze odpowiedzialności za bukiet w przypadku jego zaginięcia lub zniszczenia przez osoby trzecie w czasie od pozostawienia bukietu do odbioru lub próby odbioru przez osobę zamawiającą subskrypcję.
- Subskrypcja kwiatowa na czas nieokreślony zaczyna obowiązywać w pierwszym terminie dostaw zaraz po zakupie danej subskrypcji przez klienta w kwiaciarni internetowej Botanika. Subskrypcja działa na zasadzie abonamentu i jest odnawialna co miesiąc. Klient decydujący się na ten rodzaj subskrypcji kwiatowej zobiowiązany jest do podania danych umożliwiających pobranie płatności każdego miesiąca przez kwiaciarnię internetową Botanika. W przypadku braków środków na koncie klienta i możliwości pobrania środków przez kwiaciarnię internetową Botanika to Botanika nie zrealizuje dostawy kwiatów, a klient chcąc kontynuować regularne dostawy kwiatów musi ponownie złożyć zamówienie na subskrypcję kwiatową. Klient ma prawo do zmiany terminu dostawy kwiatów po wcześniejszym poinformowaniu w postaci wiadomości email (kontakt@botanikastory.pl) lub telefonicznie 536910888 i z conajmiej tygodniowym wyprzedzeniem. Zmiany terminów dostaw w przypadku tego rodzaju subskrypcji są możliwe z częstotliwoscią jedna zmiana na 4 dostawy. Botanika dołoży wszelkich starań, aby dogodnie ustalić zastępczy termin dostawy, zastrzega sobie jednak prawo do odmowy dostawy w okresach wzmożonej sprzedaży bukietów, takich jak Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc, Dzień Matki, okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, okres wakacyjny (lipiec – sierpień). Klient ma możliwość zrezygnowania z korzystania z subskrypcji kwiatowej z miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na ostatni dzień kalendarzowy miesiąca przypadającego po miesiącu w którym została wypowiedziana subskrypcja (wykluczając miesiące w których subskrypcja się nie odbywa: lipiec i sierpień). Taki sam okres wypowiedzenia subskrypcji klientowi obowiązuje kwiaciarnię internetową Botanika.
- Subskrypcja kwiatowa na czas określony z góry to zestaw 6 kolejnych dostaw z płatnością z góry za wszystkie dostawy. Przy tym rodzaju subskrypcji kwiaciarnia internetowa Botanika udziela rabatu: subskrypcja mini i midi- 5%, subskrypcja maxi i extra- 10%. Dostawy kwiatów są z częstotliwością co tydzień (6 dostaw w czasie sześciu kolejnych tygodni z wykluczeniem świąt oraz miesiecy lipiec i sierpień) lub co 2 tygodnie (6 kolejnych dostaw w czasie 12 tygodni z wykluczeniem świąt oraz miesiecy lipiec i sierpień). Kwiaciarnia internetowa Botanika może zastrzec sobie okresy w roku w których nie dostarcza subskrypcji kwiatowych (okres wakacyjny- lipiec i sierpień oraz święta). Klient ma możliwość zamiany terminu jednej dostawy (warunkiem jest poinformowanie Botaniki o zmianie terminu dostawy z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem w postaci wiadomości email: kontakt@botanikastory.pl lub telefonicznie 536910888). Botanika dołoży wszelkich starań, aby dogodnie ustalić zastępczy termin dostawy, zastrzega sobie jednak prawo do odmowy dostawy w okresach wzmożonej sprzedaży bukietów, takich jak Walentynki, Dzień Kobiet, Wielkanoc, Dzień Matki, okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, okres wakacyjny (lipiec – sierpień). W przypadku tego rodzaju subskrypcji klient nie ma możliwości rezygnacji z zakupionej subskrypcji, ale w szczególnych przypadkach może mieć możliwość wymiany bukietów subskrypcyjnych na inne, które oferuje kwiaciarnia internetowa Botanika.
- W przypadku zaistnienia błędów technicznych w opisie produktu lub rażących odstępstw od opisu zamieszczonego na stronie Kwiaciarni ( nie dotyczy rodzaju kwiatów i kolorystyki bukietu), Klientowi przysługuje roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową, tj. doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba, że jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów.
- Ceny wszystkich produktów znajdujących się w kwiaciarni internetowej są cenami brutto zawierającymi należny podatek VAT i podane są w złotych polskich. Kwiaciarnia internetowa zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach towarów znajdujących się w ofercie oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Klient związany jest ceną umieszczoną na stronie Kwiaciarni w momencie składania zamówienia. Do ceny każdego towaru należy doliczyć koszt doręczenia, chyba, że jest już uwzględniony w cenie produktu, o czym kwiaciarnia informuje w czasie składania zamówienia.
4. Płatność
- Przelew bezpośredni na konto bankowe wskazane na stronie Kwiaciarni. Po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia od Sprzedającego prosimy o dokonanie przelewu w wysokości wartości zamówienia wraz z kosztami dostarczenia na podany numer rachunku bankowego lub za pomocą BLIK. W przypadku przelewu celu umożliwienia zaksięgowania przelewu należy użyć numeru zamówienia jako tytułu płatności. Zamówienie zostanie zrealizowane po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie.
- Przelew poprzez Przelewy24 i BLIK
- Płatność kartą w przypadku subskrypcji z comiesięczną płatnością
5. Odstąpienie od Umowy zawartej na odległość
- Ze względu na charakter oferowanego produktu prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje wobec kwiatów ciętych oraz produktów z nich wykonanych (takich jak bukiety, stroiki, flowerboxy, itp).
6. Reklamacje
- Botanika jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] – 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres kontakt@botanikastory.pl. Botanika zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 7 dni.
- W sytuacji, gdy reklamacja dotyczy uszkodzeń mechanicznych Towaru, Klient jest zobowiązany do przedstawienia materiału dowodowego (w formie zdjęcia) na adres kontakt@botanikastory.pl do 2h od otrzymana towaru.
7. Postanowienia końcowe
- Botanika zastrzega możliwość zaistnienia przerw w korzystaniu z Kwiaciarni Internetowej powstałych z przyczyn technicznych (konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu itd.) lub innych od niego niezależnych, co w żaden sposób nie wpływa na realizację dokonanych już zamówień.
- Botanika zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Wszelkie zmiany wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania (zamieszczenia) w kwiaciarni internetowej w ten sposób, że Kupujący może się z nimi zapoznać, w związku z czym Kupujący jest zobowiązany do bieżącej weryfikacji postanowień regulaminu przed każdym złożeniem zamówienia. Kupujący, którego zamówienie jest w trakcie realizacji w momencie dokonania zmian regulaminu, podlega regulaminowi i ofercie aktualnym na dzień otrzymania potwierdzenia realizacji zamówienia.
- W przypadku spraw nie objętych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy o Prawach Konsumenta, Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego